onsdag 30 november 2011

Nosarbete !

När vi varit hemma ett tag så gömde matte och lillhusse godis till oss inomhus att leta reda på.
Vi hade att göra ett tag innan vi hittat alla godsakerna, men på kluriga ställen, eller vad sägs om att gömma godis under tigertofflorna eller i tvättkorgen, där var det en massa olika dofter att sålla bort först !? Vi kände ju att det fanns där, men var ????
sedan hittade både matte och lillhusse på en massa andra mysko ställen också att gömma godis på, och jag hade jätteskoj.






Det roligaste var att både matte och lillhusse gömde godis i fler omgångar, så det blev en massa letande.



Senare på kvällen efter att husse kommit hem, så fick vi även leta godis i vår hundmatssäck. Wille var lite tveksam, men jag var inte ett dugg fundersam jag skulle bara ha godiset i säcken, om jag så skulle gå in i den med hela kroppen !


Vi hade jätteskojigt en bra stund och matte tog flera bilder och lillhusse tog en del han med !

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Det låter ju super kul att få nosa reda på en massa godis. Då får ju både nosen och munnen jobba lite ;)

Får hoppas det kommer lite bilder sen då :)

Kram

Rasmus sa...

Ja men visst är det skoj, här göms också godis överallt och som man får jobba... Sista bilden där du krupit in i påsen ser jätterolig ut o kan tänka mig att det var mörkt därinne, skulle man våga tro, måste ju testas, eller hur.

Tasskramiz